Tuesday, August 3, 2010

~bila En.Nazrin mengidam..~

ni la masalahnya klu en.nazrin dh mengidam,mcm2 yg dia mintak,nk xnk kna la layan jgk kn..sbnrnya dia dh lama teringin nk mkn ketupat sotong or sotong sumbat ni, 1st time dia mkn kt Paka,umah mak ayah Jue..tu pn mak yg buatkan..masa tu kami lum kawen lg..suke sgt dia..dia mkn byk dgn xmalunya ye kwn2..ish3..hubby sape la ni ye..pas je peristiwa tu,tiap kali balik kmpung,klu musim sotong je mak mesti buat kt bakal menantu sulung dia ni(masa tu)..

nk dijadikan citer,hujung minggu aritu,mak abah mentua Jue dtg,sbb abg ipar wat kenduri..so,bjalan2 la dieorg ke umah anak menantu..umah kami 1st time la dieorg nk dtg ni..melawat anak dan menantu bongsu..huhu

kebetulan en.nazrin dh byk kali mtk buat sotong sumbat tu,so..Jue pn buat la..untuk santapan org johor dan penuhi permintaan suami tersayang..bila dh berdua kt dapur tu seronok la pulak,sbb biasa Jue je yg jadi tukang masak kn..aritu sempat jgk la sshkan en.nazrin untuk menolong di dapur..

ni 1st time Jue nk buat sotong sumbat ni tau,tkut jgk xjadi..xjadi tu xla la kot,tp xjadi sebijik mcm mak buat tu mungkin,huhu..

tapi, disebabkan sotong sumbat tu dihasilkn dgn penuh rasa kasih syg dan keikhlasan..(chewahh,ayat xtahan)..maka sotong sumbat Jue menjadi..suke2 :)


yummy2...akhirnya org mengidam tu dapat mkn jugak...


p/s: en.nazrin bg pujian sbb rasa sotong sumbat tersebut seperti yg mak Jue buat..tahniah kpd diri Jue sendiri..hehe

3 comments:

*SiRibenMerah said...

salam..wahhh, sotong..
feberet neh.. hehehe =)

nads said...

uih..sodap ok..nak buat jugakkk...!!! en.suami saya xpernah makan rasenyer...

muffins Jue said...

si reben merah: sama..paberet kita jg..
nads: buat la nad,tp rasa dia agak manis la..klu org xsuke xleh masyukk gak la...hee,tp yg suka mmg sodappp... ;)